2-dageskursus: Lær at medietræne dine talspersoner
på tværs af kanaler

2-dageskursus: Lær at medietræne
dine talspersoner på tværs af
kanaler

2-dageskursus: Lær at
medietræne dine
talspersoner på tværs af
kanaler

Hvis du er kommunikationsrådgiver i en organisation eller virksomhed, så ved du, hvor hurtigt det går galt, når talspersoner ikke er trænet til det rigtige format, den rigtige kanal og det rigtige publikum.

Nu skruer vi ambitionsniveauet helt op: Vi skal ikke bare have én talskvinde – vi skal have et korps af levende talspersoner, der kan eje samfundsagendaer og samtidig leverer jeres centrale budskaber på tværs af centrale kanaler.

Det er emnet på to dages kursus i at skabe og medietræne talspersoner på tværs af kanaler.

Du får:

  • Det tværmediale medietræningskit
    Sådan træner vi talspersoner på tværs af kanaler. Du får vores specialudviklede playbook og konkrete værktøjer til, hvordan du bruger den, træner dine talspersoner og skaber et fundament af konkret viden og talelinjer under dem, så de lykkes

  • Identifikationen af dine talspersoners stærkeste kanaler
    Ud fra DNA-hjulet inspirerer vi dig til at matche dine talspersoner med de stærkeste kanaler ud fra talspersonens personlighed, karakteristika og målsætninger


  • Konkret medietræning
    Den bedste medietræner har prøvet disciplinen på egen krop. Du får selv medietræning og prøver at medietræne andre – i et trygt og nysgerrigt rum faciliteret af oplægsholderne

  • Konkrete cases
    Oplæg fra talspersoner fra den virkelige verden og deres indsigter om værdien af at blive medietrænet på tværs af kanaler



  • Brug AI til at ghostwrite eller understøtte dine talspersoner
    Vi viser dig, hvordan du skaber AI-hjælp, der sørger for, at din talsperson enten selv eller med din hjælp får uvurderlig AI-hjælp til at komme op i tempo og kvalitet.

Kurset er for dig, der vil skabe et korps af talspersoner på tværs af medier
Du vil bygge et korps. En levende budskabsbank. Et stærkt hold, der kan bruges – og blive brugt rigtigt som talspersoner på tværs af kanaler. Du er fx erfaren kommunikatør og ønsker selv at kunne medietræne dine talspersoner på tværs af deres centrale kanaler. Det er mindre vigtigt, hvilken type organisation eller virksomhed, du repræsenterer.

Målgrupper: Interesseorganisationer, kommercielle virksomheder og offentlige organisationer

Tid:

Tirsdag den 25. november 2025 kl. 09.00-15.00

Tirsdag den 2. december 2025 kl. 09.00-15.00


Sted: Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg.

Pris: 8.490 kr. ekskl. moms

Forplejning: Du får let morgenmad, god frokost og forplejning dagen igennem.

Præsentation: Vi sender kursusmaterialet til dig dagen efter kurset er slut.

Arrangør: Elberth Kommunikation og Laasholdt & Grønbæk PR & Kommunikation

Undervisere

Benjamin Rud Elberth og Kristoffer Bohr Grønbæk giver dig redskaberne til at bygge et korps af hybride talspersoner. De viser dig, hvordan du matcher dine talspersoner til meningsfulde kanaler. Det handler om timing, tilpasning og temperament – og om at kende forskel på tv, tekst og TikTok.


Benjamin Rud Elberth
Er selvstændig rådgiver og en af de mest erfarne inden for tværmedial kommunikation. Han hjælper i dag virksomheder med at kommunikere mere strategisk og præcist end nogensinde før i et stadig mere fragmenteret og komplekst mediebillede.

Kristoffer Bohr Grønbæk
Er selvstændig rådgiver og specialist i PR, krisekommunikation og kommunikation på tværs af medier, herunder at positionere direktører og faglige eksperter i PR og på LinkedIn. I dag rådgiver han virksomheder og organisationer i at opbygge talspersoner, sætte agendaer og gå styrket ud af kriser.


PROGRAM

DAG 1

Velkommen og det hybride kanallandskab i 2025
Det, du skal vide, om de nyeste krav til talspersonen på tværs af kanaler
/ Benjamin Rud Elberth

Identifikationen af dine talspersoners stærkeste kanaler
Ud fra DNA-hjulet inspirerer vi dig til at matche dine talspersoner med de stærkeste kanaler ud fra talspersonens personlighed, karakteristika og målsætninger
/ Benjamin Rud Elberth

Caseoplæg og -interview med Louise Aggerstrøm Hansen, talsperson om privatøkonomi for Danske Bank. Louise Aggerstrøm Hansen er makroøkonom og er blevet medietrænet og leverer konsistent på tværs af kanaler. Det har hun gjort i en årrække.
Inkl. spørgsmål fra deltagerne.
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Det tværmediale medietræningskit
Sådan træner vi talspersoner på tværs af kanaler. Du får vores playbook og inspiration til, hvordan du konkret medietræner dine talspersoner midt i din og deres travle hverdag
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Brug AI til at ghostwrite eller understøtte dine talspersoner
Shit in, shit out. Fodrer du robotterne med ingenting, eller med noget forkert, så kommer der noget forkert ud. Vi viser dig, hvordan du skaber AI-hjælp, der sørger for, at din talsperson enten selv eller med din hjælp får uvurderlig AI-hjælp til at komme op i tempo og kvalitet.
/ Benjamin Rud Elberth

Hvordan skaber du fundamentet
De stærkeste talspersoner står på en bund af mærkesager, whitepapers, artikelbunde, talelinjer og indhold i form af video, podcasts, grafikker og content. Vi viser, hvordan du analyserer dig frem til behovet og skaber elementerne.

Medietræning del 1
Ud fra vores tværmediale medietræningskit lærer du, hvordan du medietræner dine talspersoner på tværs af kanaler. Vi giver dig redskaberne til hurtigt at afklare gennem hvilke kanaler netop din talsperson bedst når sine målgrupper. Du prøver selv kræfter med at blive medietrænet og medietræne andre. I nysgerrige og trygge rammer faciliteret af underviserne.

DAG 2

Analyse af dine centrale talspersoner
Vi analyserer din organisations vigtigste talspersoner, og giver konkrete bud på, hvordan du håndterer dem bedst.

Caseoplæg og -interview med Thomas Jensen, talsperson om klimasikring og skybrud fra HOFOR. Charlotte Kany, kommunikationsrådgiver hos HOFOR deltager også. Thomas Jensen er områdechef og er blevet medietrænet og leverer på tværs af kanaler.
Inkl. spørgsmål fra deltagerne.
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Medietræning del 2
Ud fra vores tværmediale medietræningskit lærer du, hvordan du medietræner dine talspersoner på tværs af kanaler. Vi giver dig redskaberne til hurtigt at afklare gennem hvilke kanaler netop din talsperson bedst når sine målgrupper. Du prøver selv kræfter med at blive medietrænet og medietræne andre. I nysgerrige og trygge rammer faciliteret af underviserne.

Hvidbogen om danske talspersoner
Få indblik i 20 helt uundgåelige danske talspersoner og deres bedste hits. Sådan gør de, og det kan du lære, når du skal sætte dine talspersoner i spil.

Hvis du er kommunikationsrådgiver i en organisation eller virksomhed, så ved du, hvor hurtigt det går galt, når talspersoner ikke er trænet til det rigtige format, den rigtige kanal og det rigtige publikum.

Nu skruer vi ambitionsniveauet helt op: Vi skal ikke bare have én talskvinde – vi skal have et korps af levende talspersoner, der kan eje samfundsagendaer og samtidig leverer jeres centrale budskaber på tværs af centrale kanaler.

Det er emnet på to dages kursus i at skabe og medietræne talspersoner på tværs af kanaler.

Tilmeld dig 2-dageskurset her:

CVR-nummer (valgfrit)

EAN kontaktperson (valgfrit)

EAN-nummer (valgfrit)

Hvor mange personer ønsker du at tilmelde? (valgfrit)

Indtast emailadresser for andre deltagere (valgfrit)

Skriv evt. en besked her

Tilmeld dig her - vi kontakter dig om andre relevante arrangementer

Du får:

  • Vores tværmediale medietræningskit
    Sådan træner vi talspersoner på tværs af kanaler. Du ser vores specialudviklede playbook og konkrete værktøjer til, hvordan du bruger den, træner dine talspersoner og skaber et fundament af konkret viden og talelinjer under dem, så de lykkes

  • Identifikationen af dine talspersoners stærkeste kanaler
    Ud fra DNA-hjulet inspirerer vi dig til at matche dine talspersoner med de stærkeste kanaler ud fra talspersonens personlighed, karakteristika og målsætninger


  • Konkret medietræning
    Den bedste medietræner har prøvet disciplinen på egen krop. Du får selv medietræning og prøver at medietræne andre – i et trygt og nysgerrigt rum faciliteret af oplægsholderne

  • Konkrete cases
    Oplæg fra talspersoner fra den virkelige verden og deres indsigter om værdien af at blive medietrænet på tværs af kanaler


  • Analyse af dine centrale talspersoner
    Vi analyserer din organisations vigtigste talspersoner, og giver konkrete bud på, hvordan du håndterer dem bedst.

  • Hvidbogen om danske talspersoner
    Her er 20 uomgængelige danske talspersoner, og deres bedste hits. Sådan gør de, og det kan du lære.


  • Brug AI til at ghostwrite eller understøtte dine talspersoner
    Vi viser dig, hvordan du skaber AI-hjælp, der sørger for, at din talsperson enten selv eller med din hjælp får uvurderlig AI-hjælp til at komme op i tempo og kvalitet.

Kurset er for dig, der vil skabe et korps af talspersoner på tværs af medier
Du vil bygge et korps. En levende budskabsbank. Et stærkt hold, der kan bruges – og blive brugt rigtigt som talspersoner på tværs af kanaler. Du er fx erfaren kommunikatør og ønsker selv at kunne medietræne dine talspersoner på tværs af deres centrale kanaler. Det er mindre vigtigt, hvilken type organisation eller virksomhed, du repræsenterer.

Målgrupper: Interesseorganisationer, kommercielle virksomheder og offentlige organisationer

Tid:

Tirsdag den 25. november 2025 kl. 09.00-15.00

Tirsdag den 2. december 2025 kl. 09.00-15.00


Sted: Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg.

Pris: 8.490 kr. ekskl. moms

Forplejning: Du får let morgenmad, god frokost og forplejning dagen igennem.

Præsentation: Vi sender kursusmaterialet til dig dagen efter kurset er slut.

Arrangør: Elberth Kommunikation og Laasholdt & Grønbæk PR & Kommunikation

Undervisere

Benjamin Rud Elberth og Kristoffer Bohr Grønbæk giver dig redskaberne til at bygge et korps af hybride talspersoner. De viser dig, hvordan du matcher dine talspersoner til meningsfulde kanaler. Det handler om timing, tilpasning og temperament – og om at kende forskel på tv, tekst og TikTok.

Benjamin Rud Elberth
Er selvstændig rådgiver og en af de mest erfarne inden for tværmedial kommunikation. Han hjælper i dag virksomheder med at kommunikere mere strategisk og præcist end nogensinde før i et stadig mere fragmenteret og komplekst mediebillede.

Kristoffer Bohr Grønbæk
Er selvstændig rådgiver og specialist i PR, krisekommunikation og kommunikation på tværs af medier, herunder at positionere direktører og faglige eksperter i PR og på LinkedIn. I dag rådgiver han virksomheder og organisationer i at opbygge talspersoner, sætte agendaer og gå styrket ud af kriser.


PROGRAM

DAG 1

Velkommen og det hybride kanallandskab i 2025
Det, du skal vide, om de nyeste krav til talspersonen på tværs af kanaler
/ Benjamin Rud Elberth

Identifikationen af dine talspersoners stærkeste kanaler
Ud fra DNA-hjulet inspirerer vi dig til at matche dine talspersoner med de stærkeste kanaler ud fra talspersonens personlighed, karakteristika og målsætninger
/ Benjamin Rud Elberth

Caseoplæg og -interview med Louise Aggerstrøm Hansen, talsperson om privatøkonomi for Danske Bank. Louise Aggerstrøm Hansen er makroøkonom og er blevet medietrænet og leverer konsistent på tværs af kanaler. Det har hun gjort i en årrække.
Inkl. spørgsmål fra deltagerne.
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Det tværmediale medietræningskit
Sådan træner vi talspersoner på tværs af kanaler. Du får vores playbook og inspiration til, hvordan du konkret medietræner dine talspersoner midt i din og deres travle hverdag
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Brug AI til at ghostwrite eller understøtte dine talspersoner
Shit in, shit out. Fodrer du robotterne med ingenting, eller med noget forkert, så kommer der noget forkert ud. Vi viser dig, hvordan du skaber AI-hjælp, der sørger for, at din talsperson enten selv eller med din hjælp får uvurderlig AI-hjælp til at komme op i tempo og kvalitet.
/ Benjamin Rud Elberth


Hvordan skaber du fundamentet
De stærkeste talspersoner står på en bund af mærkesager, whitepapers, artikelbunde, talelinjer og indhold i form af video, podcasts, grafikker og content. Vi viser, hvordan du analyserer dig frem til behovet og skaber elementerne.

Medietræning del 1
Ud fra vores tværmediale medietræningskit lærer du, hvordan du medietræner dine talspersoner på tværs af kanaler. Vi giver dig redskaberne til hurtigt at afklare gennem hvilke kanaler netop din talsperson bedst når sine målgrupper. Du prøver selv kræfter med at blive medietrænet og medietræne andre. I nysgerrige og trygge rammer faciliteret af underviserne.


DAG 2

Analyse af dine centrale talspersoner
Vi analyserer din organisations vigtigste talspersoner, og giver konkrete bud på, hvordan du håndterer dem bedst.

Caseoplæg og -interview med Thomas Jensen, talsperson om klimasikring og skybrud fra HOFOR. Charlotte Kany, kommunikationsrådgiver hos HOFOR deltager også. Thomas Jensen er områdechef og er blevet medietrænet og leverer på tværs af kanaler.
Inkl. spørgsmål fra deltagerne.
/ Kristoffer Bohr Grønbæk


Medietræning del 2
Ud fra vores tværmediale medietræningskit lærer du, hvordan du medietræner dine talspersoner på tværs af kanaler. Vi giver dig redskaberne til hurtigt at afklare gennem hvilke kanaler netop din talsperson bedst når sine målgrupper. Du prøver selv kræfter med at blive medietrænet og medietræne andre. I nysgerrige og trygge rammer faciliteret af underviserne.


Hvidbogen om danske talspersoner
Få indblik i 20 helt uundgåelige danske talspersoner og deres bedste hits. Sådan gør de, og det kan du lære, når du skal sætte dine talspersoner i spil.

Tilmeld dig 2-dageskurset her:

CVR-nummer (valgfrit)

EAN kontaktperson (valgfrit)

EAN-nummer (valgfrit)

Hvor mange personer ønsker du at tilmelde? (valgfrit)

Indtast emailadresser for andre deltagere (valgfrit)

Skriv evt. en besked her

Tilmeld dig her - vi kontakter dig om
andre relevante arrangementer

Hvis du er kommunikationsrådgiver i en organisation eller virksomhed, så ved du, hvor hurtigt det går galt, når talspersoner ikke er trænet til det rigtige format, den rigtige kanal og det rigtige publikum.

Nu skruer vi ambitionsniveauet helt op: Vi skal ikke bare have én talskvinde – vi skal have et korps af levende talspersoner, der kan eje samfundsagendaer og samtidig leverer jeres centrale budskaber på tværs af centrale kanaler.

Det er emnet på to dages kursus i at skabe og medietræne talspersoner på tværs af kanaler.

Du får:

  • Det tværmediale medietræningskit
    Sådan træner vi talspersoner på tværs af kanaler. Du får vores specialudviklede playbook og konkrete værktøjer til, hvordan du bruger den, træner dine talspersoner og skaber et fundament af konkret viden og talelinjer under dem, så de lykkes

  • Identifikationen af dine talspersoners stærkeste kanaler
    Ud fra DNA-hjulet inspirerer vi dig til at matche dine talspersoner med de stærkeste kanaler ud fra talspersonens personlighed, karakteristika og målsætninger


  • Konkret medietræning
    Den bedste medietræner har prøvet disciplinen på egen krop. Du får selv medietræning og prøver at medietræne andre – i et trygt og nysgerrigt rum faciliteret af oplægsholderne

  • Konkrete cases
    Oplæg fra talspersoner fra den virkelige verden og deres indsigter om værdien af at blive medietrænet på tværs af kanaler


  • Analyse af dine centrale talspersoner
    Vi analyserer din organisations vigtigste talspersoner, og giver konkrete bud på, hvordan du håndterer dem bedst.

  • Hvidbogen om danske talspersoner
    Her er 20 uomgængelige danske talspersoner, og deres bedste hits. Sådan gør de, og det kan du lære.


  • Brug AI til at ghostwrite eller understøtte dine talspersoner
    Vi viser dig, hvordan du skaber AI-hjælp, der sørger for, at din talsperson enten selv eller med din hjælp får uvurderlig AI-hjælp til at komme op i tempo og kvalitet.

Kurset er for dig, der vil skabe et korps af talspersoner på tværs af medier
Du vil bygge et korps. En levende budskabsbank. Et stærkt hold, der kan bruges – og blive brugt rigtigt som talspersoner på tværs af kanaler. Du er fx erfaren kommunikatør og ønsker selv at kunne medietræne dine talspersoner på tværs af deres centrale kanaler. Det er mindre vigtigt, hvilken type organisation eller virksomhed, du repræsenterer.

Målgrupper: Interesseorganisationer, kommercielle virksomheder og offentlige organisationer

Tid:

Tirsdag den 25. november 2025 kl. 09.00-15.00

Tirsdag den 2. december 2025 kl. 09.00-15.00


Sted: Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg.

Pris: 8.490 kr. ekskl. moms

Forplejning: Du får let morgenmad, god frokost og forplejning dagen igennem.

Præsentation: Vi sender kursusmaterialet til dig dagen efter kurset er slut.

Arrangør: Elberth Kommunikation og Laasholdt & Grønbæk PR & Kommunikation

Dato og tid: Mandag den 22. september 2025 kl. 08.00-09.30

Sted: Klub, Linnésgade 25, 1361 København K

Deltagelse er gratis, men tilmelding er nødvendig via formularen nedenfor.

Arrangør: Elberth Kommunikation og Laasholdt & Grønbæk PR & Kommunikation

Målgrupper: Interesseorganisationer, kommercielle virksomheder og offentlige organisationer

Undervisere

Benjamin Rud Elberth og Kristoffer Bohr Grønbæk giver dig redskaberne til at bygge et korps af hybride talspersoner. De viser dig, hvordan du matcher dine talspersoner til meningsfulde kanaler. Det handler om timing, tilpasning og temperament – og om at kende forskel på tv, tekst og TikTok.

Benjamin Rud Elberth
Er selvstændig rådgiver og en af de mest erfarne inden for tværmedial kommunikation. Han hjælper i dag virksomheder med at kommunikere mere strategisk og præcist end nogensinde før i et stadig mere fragmenteret og komplekst mediebillede.

Kristoffer Bohr Grønbæk
Er selvstændig rådgiver og specialist i PR, krisekommunikation og kommunikation på tværs af medier, herunder at positionere direktører og faglige eksperter i PR og på LinkedIn. I dag rådgiver han virksomheder og organisationer i at opbygge talspersoner, sætte agendaer og gå styrket ud af kriser.


PROGRAM

DAG 1

Velkommen og det hybride kanallandskab i 2025
Det, du skal vide, om de nyeste krav til talspersonen på tværs af kanaler
/ Benjamin Rud Elberth

Identifikationen af dine talspersoners stærkeste kanaler
Ud fra DNA-hjulet inspirerer vi dig til at matche dine talspersoner med de stærkeste kanaler ud fra talspersonens personlighed, karakteristika og målsætninger
/ Benjamin Rud Elberth

Caseoplæg og -interview med Louise Aggerstrøm Hansen, talsperson om privatøkonomi for Danske Bank. Louise Aggerstrøm Hansen er makroøkonom og er blevet medietrænet og leverer konsistent på tværs af kanaler. Det har hun gjort i en årrække.
Inkl. spørgsmål fra deltagerne.
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Det tværmediale medietræningskit
Sådan træner vi talspersoner på tværs af kanaler. Du får vores playbook og inspiration til, hvordan du konkret medietræner dine talspersoner midt i din og deres travle hverdag
/ Kristoffer Bohr Grønbæk

Brug AI til at ghostwrite eller understøtte dine talspersoner
Shit in, shit out. Fodrer du robotterne med ingenting, eller med noget forkert, så kommer der noget forkert ud. Vi viser dig, hvordan du skaber AI-hjælp, der sørger for, at din talsperson enten selv eller med din hjælp får uvurderlig AI-hjælp til at komme op i tempo og kvalitet.
/ Benjamin Rud Elberth

Hvordan skaber du fundamentet
De stærkeste talspersoner står på en bund af mærkesager, whitepapers, artikelbunde, talelinjer og indhold i form af video, podcasts, grafikker og content. Vi viser, hvordan du analyserer dig frem til behovet og skaber elementerne.

Medietræning del 1
Ud fra vores tværmediale medietræningskit lærer du, hvordan du medietræner dine talspersoner på tværs af kanaler. Vi giver dig redskaberne til hurtigt at afklare gennem hvilke kanaler netop din talsperson bedst når sine målgrupper. Du prøver selv kræfter med at blive medietrænet og medietræne andre. I nysgerrige og trygge rammer faciliteret af underviserne.

DAG 2

Analyse af dine centrale talspersoner
Vi analyserer din organisations vigtigste talspersoner, og giver konkrete bud på, hvordan du håndterer dem bedst.

Caseoplæg og -interview med Thomas Jensen, talsperson om klimasikring og skybrud fra HOFOR. Charlotte Kany, kommunikationsrådgiver hos HOFOR deltager også. Thomas Jensen er områdechef og er blevet medietrænet og leverer på tværs af kanaler.
Inkl. spørgsmål fra deltagerne.
/ Kristoffer Bohr Grønbæk


Medietræning del 2
Ud fra vores tværmediale medietræningskit lærer du, hvordan du medietræner dine talspersoner på tværs af kanaler. Vi giver dig redskaberne til hurtigt at afklare gennem hvilke kanaler netop din talsperson bedst når sine målgrupper. Du prøver selv kræfter med at blive medietrænet og medietræne andre. I nysgerrige og trygge rammer faciliteret af underviserne.


Hvidbogen om danske talspersoner
Få indblik i de 20 helt uundgåelige danske talspersoner og deres bedste hits. Sådan gør de, og det kan du lære, når du skal sætte dine talspersoner i spil.


Tilmeld dig 2-dageskurset her:

Tilmeld dig morgenmødet her:

Tilmeld dig morgenmødet her:

CVR-nummer (valgfrit)

EAN kontaktperson (valgfrit)

EAN-nummer (valgfrit)

Hvor mange personer ønsker du at tilmelde? (valgfrit)

Indtast emailadresser for andre deltagere (valgfrit)

Skriv evt. en besked her

Tilmeld dig her - vi kontakter dig om andre relevante arrangementer

Tilmeld dig morgenmødet her:

CVR-nummer (valgfrit)

EAN kontaktperson (valgfrit)

EAN-nummer (valgfrit)

Hvor mange personer ønsker du at tilmelde? (valgfrit)

Indtast emailadresser for andre deltagere (valgfrit)

Skriv evt. en besked her

Tilmeld dig her - vi kontakter dig om andre relevante arrangementer